Το Cucina Caruso μαγειρεύει στο Casserole Bistro στο Γέρακα ! Τηλέφωνο κρατήσεων : 210-6618838 (μετά τις 14.00)
γαλλικά κρασιά Lidl

Η ποικιλία Γαλλικών κρασιών που πρόσφατα λάνσαρε το Lidl, όπως έγραψα και στο προηγούμενο άρθρο, με εντυπωσίασε. γαλλικά κρασιά LidlΤη βρήκα σαν μια εξαιρετική αφορμή για μας τους καλοφαγάδες, να γεμίσουμε τη κάβα μας με ετικέτες αξίας σε οικονομικές τιμές και όπως άκουσα από φίλους και γνωστούς, πολλοί ήδη ξεκίνησαν. Όμως ήθελα να δοκιμάσω κάποια απ’ τα κρασιά για να μην μιλάμε “θεωρητικά”, αλλά για συγκεκριμένες ετικέτες, ώστε να προτείνουμε επιλογές.

Όσο κι’ αν θεωρώ πως έχω αποκτήσει εμπειρικά, μια κάποια οινική παιδεία, έχοντας συμμετάσχει σε γευστικές δοκιμές απ’ το Μπορντώ και τη Βουργουνδία, ως την Αθήνα, δεν αισθάνομαι ότι θα μπορούσα υπεύθυνα να αξιολογήσω και να προτείνω κρασιά στο κοινό του Cucina Caruso, χωρίς να χρησιμοποιήσω κάποιους πιο ειδικούς από μένα. Έτσι αποφάσισα να καλέσω σπίτι μου, μια βραδιά της προηγούμενης εβδομάδας, τρεις φίλους, που είναι γνωστοί επαγγελματίες στον χώρο του κρασιού, ο καθένας απ’ το δικό του μετερίζι, ώστε να με βοηθήσουν να κάνω σωστές συστάσεις, στο απαιτητικό κοινό του blog.

Γευστική δοκιμή Γαλλικών Κρασιών LIDL- Γιατρά - Λέλεκας - Νούλας
Χρύσα Γιατρά (οινολόγος), Θόδωρος Λέλεκας (δημοσιογράφος οίνου), Άγγελος Νούλας (οινοποιός)

Η Χρύσα Γιατρά, έχει σπουδάσει οινολογία MSc O.I.V. και διδάσκει οίνογνωσία στη σχολή Le Monde. Εργάζεται ως σύμβουλος οίνου και sommelier.
O Θόδωρος Λέλεκας είναι πολύ γνωστός δημοσιογράφος και blogger οίνου, εκτός από επικοινωνιακός σύμβουλος επιχειρήσεων. Γράφει στο περιοδικό ΟΙΝΟΧΟΟΣ της Καθημερινής, στο in2life.gr, και στο blog του, The TeLeGourmet Chronicles .
Ο Άγγελος Νούλας, σπούδασε οινολογία στο WSPC και από το 2009 είναι οινοποιός, με εξαιρετικά κρασιά, για τα οποία θα ακούσετε περισσότερα από μένα, σύντομα.

Διαφήμιση

Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε αποκλειστικά κόκκινα κρασιά και να εστιαστούμε σε επιλογές Μπορντώ από τα €5,99 έως τα €14,99 αλλά και σε ένα Beaujolais Fleurie που μας έκανε εντύπωση στα €6.99 και αποτελεί μια εντελώς διαφορετική πρόταση σε σχέση με τα άλλα.
Όσον αφορά στη διαδικασία, ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα, καθώς με το που καθίσαμε στο τραπέζι και βάλαμε τα κρασιά στα ποτήρια, έπεσε απόλυτη ησυχία που κράτησε για πάνω από μια ώρα, καθώς οι τρεις ειδικοί δοκίμαζαν, σημείωναν ξαναδοκίμαζαν, ξανασημείωναν, μέχρι που κάθε τόσο, κάποιος έλεγε “πάμε στο επόμενο”. Κανείς δεν σχολίασε τίποτα, κανείς δεν απέσπασε την προσοχή του από την ιεροτελεστία της δοκιμής, παρόλο που τους είχα ετοιμάσει roast beef από black angus και ποικιλία τυριών.

Μόνο το κρασί υπήρχε εκείνη την ώρα γι’ αυτούς, άντε και το νερό για ξέπλυμα του στόματος, ανάμεσα στα κρασιά που δοκιμάσαμε. Κατανυκτική ατμόσφαιρα, μέχρι να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και οι σημειώσεις!

Γευστική δοκιμή Γαλλικών Κρασιών LIDL 3Η συζήτηση που ακολούθησε, ξεκίνησε με το ότι και οι τρεις εντυπωσιάστηκαν με τις επιλογές που έκανε η Lidl. Ήταν σαφώς πάνω απ’ τις προσδοκίες τους και όταν έμαθαν και τις τιμές, που τις είχα κρατήσει μυστικές μέχρι εκείνο το σημείο, το χαμόγελο πλάτυνε. Από εκεί και πέρα κουβεντιάσαμε για το τι θα πρότειναν στον κόσμο από τα κρασιά που δοκιμάσαμε. Εκεί, υπήρχε εντυπωσιακή σύγκλιση απόψεων αλλά και προσέγγισης. Πράγμα σπάνιο για τρεις Έλληνες, σε κάτι τόσο υποκειμενικό όσο ένα κρασί!

Η λογική που πρότειναν, ήταν να επιλέξουμε δύο κρασιά με εντελώς διαφορετικό προφίλ στην οικονομική κατηγορία, που θα αποτελούσαν ιδανική εισαγωγή για τους περισσότερους στον κόσμο του Γαλλικού κρασιού. Από εκεί και πέρα να υπάρξει και μια επιλογή για όσους ψάχνουν ανάμεσα σε ετικέτες με πιο υψηλή τιμή και αυτή, θα ήταν το κρασί που τους εντυπωσίασε συνολικά περισσότερο.

Γευστική δοκιμή Γαλλικών Κρασιών LIDL1Έτσι θα σας παρουσιάσω πιο αναλυτικά κατωτέρω, τρεις προτάσεις που ξεκινούν με το Château Cantegric 2012, από την περιοχή του Haut-Médoc AOC στα €5.99, το Beaujolais Fleurie 2011 του Mignot στα €6.99 & τέλος το Château Lalaudey 2009 απ’ το Moulis-en-Medoc που είναι Cru Bourgeois στα €14,99 το οποίο εντυπωσίασε όλους και έτσι θεωρήθηκε ως πραγματική ευκαιρία σε σχέση ποιότητας-τιμής, για τον πιο απαιτητικό οινόφιλο. Τις λεπτομέρειες για την περιοχή του καθενός τις παρουσιάσαμε στο προηγούμενο άρθρο, οπότε εδώ ας σταθούμε μόνο στο γευστικό αποτύπωμα της κάθε επιλογής.

Διαφήμιση

Γευστική δοκιμή Γαλλικών Κρασιών LIDL- Chateau Cantegric 1Το Château Cantegric 2012, Haut-Médoc AOC στα €5.99, αν και είναι βέβαια σχετικά φρέσκο, αποδεικνύεται μια εξαιρετική επιλογή κρασιού με το χαρακτηριστικό γευστικό προφίλ της περιοχής του Bordeaux, που μας δίνει δυνατότητα παλαίωσης για 3-4 χρόνια, όπου τα χαρακτηριστικά του θα βελτιωθούν και θα βαθύνουν. Πίνεται όμως, πάρα πολύ ευχάριστα και τώρα, στους 16ºC-18ºC.
Σταχυολογώντας απ’ τις σημειώσεις, βλέπω να χαρακτηρίζεται ότι έχει τυπικό γευστικό και αρωματικό προφίλ των κρασιών της περιοχής, με το Cabernet Sauvignon να πρωταγωνιστεί.
Στην όψη υπάρχει χρωματική ένταση και ρουμπινί χρώμα. Στη μύτη κυριαρχούν τα κόκκινα φρούτα του δάσους και νότες καπνού. Στο στόμα έχει πυκνότητα και μαλακές τανίνες (γεγονός που το κάνει εύκολο σε πολύ κόσμο) αλλά παράλληλα έχει οξύτητα και νεύρο με γεύση ώριμων φρούτων.
Μια ιδανική επιλογή για να συνοδεύσει και να ανεβάσει κλασικά ψητά κρέατα του μπάρμπεκιου (μπριζόλες, φιλέτο ή σουβλάκια) από μοσχαρίσια και χοιρινά, ως και αρνίσια παϊδάκια ή μπούτι. Αλλά προσωπικά, το βλέπω και ως εξαιρετική επιλογή για δώρο σε τραπέζι φίλων, που θα τους εισάγει στον κόσμο του Γαλλικού κρασιού με μια ιδιαίτερα βατή επιλογή και ταυτόχρονα, θα κερδίσει τις εντυπώσεις.

Γευστική δοκιμή Γαλλικών Κρασιών LIDL- FLEURIE BEAUJOLAIS 1Το Beaujolais Fleurie 2011 του Mignot στα €6.99, είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό κρασί της περιοχής, που δεν σηκώνει περαιτέρω παλαίωση, γιατί είναι αυτή τη στιγμή, στην κορύφωσή του. Εντελώς διαφορετικό γευστικό προφίλ από τα άλλα δύο, αλλά και από γεύσεις κόκκινων που συνηθίζουμε στην Ελλάδα, αν εξαιρέσουμε ίσως κάποια κρητικά κρασιά με πολλά αρωματικά στοιχεία και ελαφρύ σώμα που θα μπορούσαν να είναι κάποιο σημείο αναφοράς μας.
Από τις σημειώσεις των ειδικών, μεταφέρω την αναφορά στο βαθύ κόκκινο χρώμα με ρουμπινί χαρακτηριστικά και ελαφρύ σώμα. Στη μύτη, απαλά αρώματα λουλουδιών και κόκκινων φρούτων και τη πικάντικη νότα του πιπεριού. Στο στόμα, ισορροπημένο, ζωντανό και πολύ κομψό.
Ιδανικό κρασί για να το πιει κανείς σε ρόλο ποτού στους 15ºC-18ºC, με κάποιο ελαφρύ μεζέ, αλλά και για να συνοδεύσει ελαφρά μαγειρευτά φαγητά της ελληνικής κουζίνας και μαλακά τυριά.

Διαφήμιση

Γευστική δοκιμή Γαλλικών Κρασιών LIDL- CHATEAU LALAUDEYΤο Château Lalaudey 2009, Cru Bourgeois απ’ το Moulis-en-Medoc στα €14,99, ήταν η έκπληξη της βραδιάς γευσιγνωσίας στην ακριβότερη κατηγορία. Έδειξε να εντυπωσιάζει και τους τρεις ειδικούς και να αποσπά σημαντικό μέρος της κουβέντας που ακολούθησε. Χαρακτηρίζοντας την εμφάνιση, σημείωσαν το έντονο, ζωντανό και βαθύ κόκκινο χρώμα. Στη μύτη πολυπλοκότητα και συμπύκνωση, με φρούτα του δάσους σε φόντο πράσινης πιπεριάς, μπαχαριών και γήινων αρωμάτων. Στο στόμα, ενδιαφέρουσα, πολύπλοκη δομή, ισορροπία μεταξύ οξύτητας και τανινών, και πλούσιο σώμα. Ιδανικό στους 16ºC-18ºC, για κάθε φαγητό με γευστικές εντάσεις και πικάντικες σάλτσες, όπως κρεατικά και κυνήγια, αλλά και για παλαιωμένα, έντονα τυριά.

Κλείνοντας αυτό το αφιέρωμα στα Γαλλικά κρασιά, σας προτείνω να πειραματιστείτε και πέρα απ’ τις επιλογές που κάναμε εμείς, όσον αφορά στη ποικιλία του Lidl. Είναι η τέλεια αφορμή να αποκτήσετε μια καλή αίσθηση του οινικού προφίλ των περιοχών, της χώρας με την πλουσιότερη παράδοση στο καλό κρασί.

À votre santé

Print Friendly, PDF & Email
Διαφήμιση
  1. Καλησπέρα,
    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο – και καλό κίνητρο για να τρέξουμε να προλάβουμε φιάλες από τις σχετικές προσφορές φυσικά.
    Ήθελα να καταθέσω μια προσωπική εμπειρία σχετικά με τα Cru του Beaujolais (από τα πιο παρεξηγημένα κρασιά κατά την γνώμη μου, καθώς κουβαλάνε αδίκως τo στίγμα του nouveau). Τα έχω δοκιμάσει με πιάτα με βάση το χταπόδι (και κάποια σάλτσα, συνήθως κρασάτη ή κοκκινιστή) και έχω βρει τον συνδυασμό πολύ πετυχημένο, θα τον πρότεινα.
    Έχει ενδιαφέρον επίσης το θέμα της εσοδείας σε αυτά τα κρασιά. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, το 2009 ήταν συγκλονιστική χρονιά για το Bordeaux, οπότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι φιάλες αυτής της χρονιάς θα δώσουν εύκολα απόλαυση.
    Πάντα τέτοια και καλή συνέχεια! 🙂

  2. Όπως συνήθως, πολύ ενδιαφέρον κείμενο με αξιοσημείωτες πληροφορίες και χρήσιμες. Να πω την αλήθεια, είχα μια προκατάληψη σε σχέση με τα προϊόντα του Λιντλ, λίγα από αυτά έχω δοκιμάσει, είναι η αλήθεια, αλλά θα σας εμπιστευτώ για το κρασί και θα πάω σήμερα κιόλας να προμηθευτώ τα 3 κρασιά που προτείνετε

    1. 🙂 Πιστεύω ότι γενικώς και φιλοσοφικώς, πρέπει να ξεπερνάμε τις προκαταλήψεις μας, για όλα! Μόνο η “αντικειμενική” αξιολόγηση των εμπειριών έχει αξία!

  3. Το blog σου το ανακαλυψα πριν περιπου 3 μήνες, εντελως τυχαια, σερφάροντας στον μαγικό κόσμο της γαστρονομίας και πραγματικα το λάτρεψα απ την πρώτη στιγμή. Φαίνεται ξεκάθαρα οτι την εχεις ψάξει σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό σε οτι αφορα στο θεμα γευση και η συνταγή της επιτυχιας ολοκληρώνεται με τον συνδυασμό εμπειριών σου εκτός συνόρων. Οσες δε συνταγές ακολουθησα ξετρελαναν κόσμο, συμπεριλαμβανομενου και εμου. Δεν ξερω για τα βιογραφικά των εκλεκτων σου καλεσμένων, αλλα είναι κρίμα να “καίς” το blog, με τις παραπάνω προτάσεις των κρασιών του σούπερ μάρκετ που κατα την προσωπική μου εκτίμηση αλλα και δοκιμή με φίλους γνώστες, είναι πολύ κάτω του μετρίου. Εδώ να ξεκαθαρίσω οτι δεν εχω καμία σχέση με ελληνική παραγωγή, ή άλλου είδους επαγγελματική σχέση με τον χώρο του οίνου και το ίδιο θα σου πρότεινα εντελώς φιλικά, να κάνεις και εσύ, παραμένοντας στις εξαιρετικές συνταγές σου.

  4. Μήπως η διαφημιστική στην οποία εργάζεστε έχει πάρει καμία δουλειά από την Lidl? Δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά την επιμονή σας για να προωθείτε τόσο πολύ τα κρασιά τους. Μας λέτε δηλαδή έμμεσα οτι όλοι οι υπόλοιποι παραγωγοί μας κοροϊδεύουν και μας κλέβουν από την στιγμή που πουλάνε τα αντίστοιχα προϊόντα τους πολύ πιο ακριβά, γιατί και η Lidl κέρδος βγάζει απ οτι πουλάει (και πολύ καλά κάνει)

    1. Όχι η διαφημιστική στην οποία εργάζομαι δεν έχει απολύτως καμμία σχέση με τη Lidl, ούτε έχω καμμιά επιμονή, ούτε εμμέσως λέω αυτά που λέτε. Εξ’ αρχής είπα κάτι πολύ απλό. Η Lidl κάνει μια πανευρωπαική ενέργεια που έχει κάνει αίσθηση στο θέμα κρασί σε όλη την Ευρώπη, προσφέροντας καλή ποιότητα Γαλλικών κρασιών σε πολύ καλές τιμές. Αυτή η ενέργεια καλύπτει και την Ελλάδα.
      Το γεγονός λοιπόν ότι η Lidl εκδημοκρατίζει την πρόσβαση μας στο Γαλλικό κρασί είναι απλά η αφορμή για την οποία έγραψα για τα Γαλλικά κρασιά. Το βρήκα ως εξαιρετική ευκαιρία να δοκιμάσει πολύς κόσμος κάποια αξιόλογα Γαλλικά κρασιά και μπήκα στον κόπο να κάνω και δοκιμή για να δώσω συγκεκριμένες συστάσεις. Τόσο απλό και στοχευμένο στην καλύτερη ενημέρωση του κοινού του blog, που ψάχνει τέτοιες ευκαιρίες!
      Αυτό κατ’ ουδένα τρόπο δεν σημαίνει ότι προτείνω στον κόσμο να πίνει μόνο Γαλλικά κρασιά απ’ το Lidl ή οπουδήποτε. Φαντάζεστε να είχα τέτοια δύναμη να χειραγωγώ το κοινό… θα είχα βγάλει πολλά λεφτά στη ζωή μου και “πουλώντας τη ψυχή μου στο διάβολο”, μπορεί να ήμουν σε διακοπές στο Μπορντώ, τώρα… 😛 .
      Σοβαρά τώρα, είναι γεγονός ότι τα περισσότερα ξένα κρασιά είναι σε αναλογία ποιότητας-τιμής πιο φτηνά απ’ τα αντίστοιχα ελληνικά και αυτό έχει να κάνει κυρίως με τον μικρό και κατακερματισμένο κλήρο στην Ελλάδα που δεν επιτρέπει οικονομίες κλίμακος στους παραγωγούς, οι οποίοι απ’ την άλλη δεν επιλέγουν να συνεργαστούν, πετυχαίνοντας χαμηλότερο κόστος.
      Δεν μας κλέβουν, αλλά το business model στην οινοποιία μας δεν είναι ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο. Σε ποιοτικό επίπεδο όμως, έχουμε κάνει άλματα και πολλά κρασιά μας είναι συγκρίσιμα και ανταγωνιστικά με αντίστοιχα από τις πιο γνωστές οινοπαραγωγικές χώρες, αν δεχτούμε ότι είναι κατα 20% χοντρικά πιο ακριβά.
      Και εγώ και εσείς και το υπόλοιπο κοινό είναι προφανές ότι θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τον Ελληνικό αμπελώνα, το 80% της κατανάλωσής μας στα σπίτια μας θα είναι Ελληνικό κρασί, αλλά θα έχουμε την επιλογή κάποιες φορές να διαλέξουμε και ένα καλό ξένο κρασί, ειδικά αν είναι σε καλή τιμή.
      Αυτό είναι καλό γιατί θα εξασκεί και εμμέσως μια πίεση στους Έλληνες παραγωγούς να βελτιώσουν όχι μόνο τη ποιότητα αλλά και την κοστολογική τους βάση. Έτσι θα γίνουν και αυτοί ανταγωνιστικοί διεθνώς και θα ανοίξουν αγορές στο εξωτερικό. Ο ανταγωνισμός είναι ό,τι πιο υγιές και εντέλει εις όφελος όλων!

Your email address will not be published. Required fields are marked *